LMK Podlipáci

MEMORIÁL FRANTY PODLIPÁKA

RYCHLOSTNÍ ZÁVOD HISTORICKÝCH MODELŮ

 

Soutěžní pravidla

 

 

1. Specifikace modelů

 

-       Soutěže se mohou zúčastnit polomakety nebo makety letadel z období od počátků letectví do začátku První Světové války (pro méně zdatné v dějepravě je to rok 1914), nebo něco tomu hodně podobného.

-       Pohon modelu elektromotorem do 200W.

-       Rozpětí kolem 1m.

-       Konstrukce modelu balsová. Modely z EPS se mohou účastnit soutěže pouze po schválení ostatními závodníky. Modely z EPP se soutěže v žádném případě zúčastnit nesmí a pilot takového modelu bude vystaven posměchu ostatních soutěžících.

-       Hmotnost modelu není omezena a záleží především na schopnostech stavitele

-       Pilot nemusí být stavitelem modelu. V tomto případě (a podle vzoru kolegů z klubu Falcon) musí takový pilot ukázat, že je schopen vyřezat žebro (je jedno jestli z balsy pro křídlo letadla, nebo vepřové, uzené…)

-        Příklady jak by ta éra mohla vypadat:

 

2. Vlastní soutěž

Soutěž je rozdělena na dvě hlavní části a to část rychlostní a část dovednostní.

 

a) část rychlostní

Létá se 5 kol kolem dvou pylonů ve vzdálenosti cca 100 m proti směru hodinových ručiček (viz. obrázek)


 

 

 

Soutěžící se před závodem dohodnou na formě provedení rychlostní části. Tuto část je možno provést dvěma způsoby, záleží především na počasí, odvaze a nebo opilosti závodníků.

Způsob 1.        Pro odvážné:

            Zahajuje se hromadným startem ze startovní čáry, končí se přistáním po odlétání 5-ti celých kol způsobem  „jak kdo přiletí“. Přistání se musí provést ihned po dokončení 5-tého kola. Při tomto způsobu plní časoměřič funkci kontrolního počítače kol, každý pilot je povinen počítat si kola sám. Hodnoceno je pořadí průletu poslední zatáčkou 5-tého kola.

Hodnocení:   

                        1. místo           50 b.

                        2. místo           40 b.

                        3. místo           30 b.

                        4. místo           20 b.

                        5. místo           10 b.

Je zakázáno:

-          Jakýmkoliv způsobem zkracovat trať

-          Na rovných úsecích trati křížit dráhu ostatním pilotům  (v zatáčkách děj se Vůle Boží)

-          Po dokončení 5-tého kola zavazet na okruhu

-          Obtěžovat ostatní piloty a zavazet jim ve výhledu

 

Způsob 2.        Pro padavky:

            Každý pilot odlétá soutěžní kola individuálně. Pro určení pořadí je rozhodující dosažený čas. Měření času provádí časoměřič, rozhodující je průlet přes startovní čáru v 5-tém kole. Hodnocení je totožné jako u způsobu 1.

 

Hodnocení:   

1. místo           50 b.

 2. místo           40 b.

3. místo           30 b.

4. místo           20 b.

5. místo           10 b.

 

Je zakázáno:

-          Jakýmkoliv způsobem zkracovat trať

-          Být obtěžován ostatními piloty

-          Podplácet časoměřiče

 

 

b) část dovednostní

Skládá se z průletu brankou a přistání na přesnost. Jednotlivé lety se provádějí individuálně. Každý pilot musí použít stejný model, který používal v „rychlostní části“. Pilot musí absolvovat obě části v jednom startu.

 

Průlet brankou:

Každý pilot má jeden pokus na průlet brankou 4 m x 2 m (viz. obrázek). Před provedením průletu musí toto pilot slovně ohlásit. Pilot má možnost prohlásit se za zbabělce a tuto disciplínu vynechat. Za toto bude odměněn penalizací 50-ti bodů do celkového hodnocení.

 


Hodnocení:

40 b.    - průlet brankou

30 b.    - průlet brankou s dotykem země

20 b.    - průlet brankou s dotykem nadzemních částí branky

10 b.    - průlet brankou s dotykem nadzemních částí branky a následným pádem

 

 

Přesné přistání:

Každý pilot musí po absolvování průletu brankou přistát ve vymezeném obdélníku (viz. obrázek). Jako místo přistání se počítá první dotyk podvozku modelu se zemí. Po dotyku podvozkem je pilot povinen vypnout motor! Odskok nebo převrácení modelu při přistání není na závadu a bude odměněno uznáním přihlížejících za realistické přistání (letadla z období do roku 1914 stejně všechna přistávala jak postřelená koza).

 

Hodnocení:

50 b.    - přistání do zóny I

40 b.    - přistání do zóny II

30 b.    - přistání do zóny III

20 b.    - přistání mimo a dojezd do zóny II

10 b.    - přistání mimo přistání a dojezd do zóny I nebo III

 

Je zakázáno:

- záměrné zapichování modelu do přistávací zóny

- po přistání „mimo“ provést dojezd do přistávací zóny za pomoci motoru

 

 

3. Všeobecná pravidla

-       organizační štáb se skládá z:         ředitele soutěže

                                                           pozorovatele otočného bodu/ zapisovače

                                                           časoměřiče/ zapisovače

-       podle počtu zúčastněných může být organizační štáb složen i z jednotlivých pilotů

-       každý soutěžící má právo podat protest řediteli soutěže

-       celkové hodnocení se skládá ze součtu bodů ze všech disciplín

-       každé záměrné porušení pravidel bude penalizováno. Výška penalizace bude stanovena   kárnou komisí složenou z pilotů a organizačního štábu po jejich vzájemné dohodě

-       náčelník LMK Podlipáci zajišťuje cenu pro vítěze (pravděpodobně po zpacifikování pokladníka)

-       změny v pravidlech jsou možné pouze po vzájemné dohodě všech zúčastněných

 

Všechna pravidla jsou pouze orientační a mohou být přizpůsobena panujícím podmínkám.

Cílem soutěže je především dobře se pobavit.

Takže LETU ZDAR!