Historie a založení klubu

 

    Již mnoho desetiletí probíhá čirý modelářský život na letišti ve Vyškově.  Po Sametové revoluci se vše divoce měnilo  a nejinak tomu bylo i s modeláři. Do revoluce většina z nich pevně organizována. Po revoluci se většina organizací ruší a tak se modeláři schází jen tak na letišti.  Létalo se na betonové ploše u Pustiměře i u Marchanic. Napřed bez zázemí, pak se postupně začínal život točit okolo stavení(jedna z budov v areálu Vyškovského letiště), které užívali modeláři již za komunismu.

    V roce 1996 dochází k ustavující schůzi a na letišti oficiálně vzniká modelářský klub Falkon Vyškov.  Vznikly funkce náčelník, správce letové plochy, správce klubovny a mnoho dalších. Modelářů bylo již přes dvě desítky. Ale modeláři nebyli nijak organizování vůči Svazu modelářů ČR a nepořádali se žádné soutěže. Každoročně se ale pořádala uprostřed letních prázdnin propagační akce.

    V roce 1997 se ve Vyškově zakládá další modelářský klub Ikar klub VVŠ PV Vyškov. Jeho registrační číslo u SMČR je 98. Modeláři v něm sdružení si dali za cíl účastnit se elektrosoutěží v pohodové kategorii RCEN. Ze začátku jsou podporování VVŠ PV - Vysoká vojenská škola pozemního vojska (např. k dopravě na závody do Benešova dostali k dispozici vozidlo V3S. Byla to krásná, nezapomenutelná, 8hodinová cesta…)

    Asi po roce a půl samostatného fungování Ikar klubu dochází ke sloučení Ikaru a Falkonu..

    Členové z Ikarklubu přechází do Falkonu a přináší sebou svazovou registraci. Výsledkem je, že všichni členové Falkonu se stávají členy SMČR a FALCON přebírá registrační číslo 98.

    Po mnoho následujích let klub roste. Co do počtu členů, počtu modelů či počtu akcí kterých se zúčastňují jeho členové. Snad jeho vrcholem či labutí písní je rok 2005. Klub pořádá Mistrovství ČR elelektroletů RCEN. Pořádá také soutěž EPP modelů na Vyškovském zimním stadionu, jarní letní i podzimní propagační akci a mnoho dalších akcí. Ale také již dochází k názorovým střetům mezi dlouhosloužícím vedením klubu a zbylými členy klubu.  Několik let tento stav přetrvává, ale k lepšímu to nespěje. Z letiště se vytrácí pohoda… Proběhlo několik ostrých výměn na schůzích. Dokonce byl z klubu vyštván jeden člen, který z pracovních důvodů mnoho času trávil mimo ČR.

    Stav se stával neudržitelný.

 

    A tak v pátek 4.dubna 2008 na schůzi FALCONU Vyškov dochází k prohlášení, které kritizuje daný stav. Stav, na kterém určití lidé lpí a nejsou ochotni ke změně.

    A jelikož možnost změny není do budoucna reálná a aby již nedocházelo ke zbytečným třenícím,  z klubu vystupuje 5 jeho členů, odevzdávají klíče od klubovny  a zakládají nový modelářský klub.

    Název klubu je AEROMODELKLUB Vyškov.

    Na začátku  bylo oněch 5 modelářů a v určitých análech se dají  ještě dohledat datumy setkání u piva, kdy se řešila daná situace 14.12.2007 a v roce 2008 to bylo 1.2.(to byla vinotéka), 5.3., 7.3., 29.3.

    Tedy je otázkou, kdy přesně klub vznikl, hlavní ale je, že je na světě a roste.

    Hned v roce 2008 se uskutečnila první letní bečka spojená s opékáním makrel. Makrely sice nakonec nebyly, ale bečka jo.

    Na podzim 2008, tedy přesněji 13.9. se aktivně zúčastňujeme Leteckého dne Aeroklubu na letišti ve Vyškově.

 

    V roce 2009 jsou dosti aktivní mladí automodeláři, kteří budují jezdeckou trasu přímo na letišti (tedy za mocného přispění Honzy Komárika). 

A klub si pořizuje unimobuňku, která bude sloužit jako klubovna a umisťuje ji pod vzrostlou lípu v areálu letiště Vyškov. Samozřejmě se musela dodělat střecha a zázemí v ní i kolem, ale to již bylo náplní pravidelných brigád.

 

To jsou asi zásadní milníky vývoje tohoto modelářskéh klubu. Jak vypadá aktuální život klubu, najdete v jiných částech tohoto webu...