Dlouhý streamer Letovice 2018

17.07.2018 00:00

    14dní po žákovském přeboru jsme do Letovic vyrazili znovu. Tentokrát na slouhý streamer. Jelikož několik rodičů již nemohlo, naložil jsem si plné auto dětí a ještě jel Kuba se svým taťkou a dědou svým autem. Alespoň jsme tyto závody pojali jako krok k samostatnosti.

    Dlouhý streamer je specifická kategorie. Do výsledku se kromě letového času započítává ještě délka streameru. Za každý centimetr délky 1bod navíc. Takže ideální je mít streamer dlouhý 10m.

    Věkové kategorie jsou zde také jinak nastaveny. Junioři jsou do věku 50 let. Senioři jsou zde od 50ti let výše.

    Takže si děcka alespoň vyzkoušeli létat proti dospělím i proti vedoucímu z kroužku.

    Všichni projevili patřičný respekt a nedovolili si mě porazit. Tedy až na moji vlastní dceru Álu.  Ta létala tak dobře, že i já jsem s tím měl problém. Nakonec ji to stačilo na 2.místo. Porazil ji pouze domácí Marek. Já byl 4tý. Za mnou hned  Kuba. Na 7. a 8. místě byl Čenda a Juráš. Franta, který tu 14 dní zpět bral dvě zlata, tentokrát spíše předvedl smůlu než letové výkony a po dvou 0 skončil poslední.

 

    Přestávku na oběd zpestřil letovými ukázkami Petr Pavlík z Přerova. Ten se věnuje obřím raketám.

    Předvedl nám krásný 2stupňový let polomakety Little Joe. Jako druhý stupeň letěla záchranná věžička. Snad poprvé jsem viděl, že pohon zajišťovali ty 3 vrcholové trysky.

    A později ještě pustil Hekulesa, kdy 1.stupeň letí boostry a 2.  vlastní raketa.

    Odpoledne se létala kategorie maket. My jsme jen sledovali a létali pro padáky. Takže o zábavu bylo postaráno.

 

Počasí bylo opět dokonalé. Občerstvení taky. Po cestě zpět ještě za předvedené letové výkony se dávala odměna v podobě zmrzliny. Takže děti spokojené...

Všechny fotky tady: raketyvyskov.rajce.idnes.cz/2018_04_Dlouhy_Streamer_Letovice/

Video: youtu.be/D2O7nSWT_ZQ

J.Š.