Model Hobby 2013 by Víťa

18.11.2013 19:22

Po nedávném zdrbání Zdeny, že jsem slíbil článek z návštěvy výstavy Model Hobby 2013 sem se rozhodl, že tento článek tedy napíši.
Jednoho krásného dne mi na emailu přistála nabídka toho, že bych se mohl s kolegy podívat na velkou modelářskou akci Model Hobby. Ta se koná pravidelně každý rok na výstavišti Praha Letňany. Neváhal jsem, a okamžitě jsem po této příležitosti sáhnul. Stejně jak si někteří Naši alkoholici nedokážou odpustit alkoholický nápoj, tak i já si nedokážu představit neúčast na tak rozsáhlé modelářské výstavě. Abych ale sáhodlouze nevypisoval jen modelářsky nezajímavé věci, přistoupím radši k popisu cesty a akce.
Naše návštěva se uskutečnila 13. 10. 2013 tj. v Neděli. Měli jsme se setkat brzo ráno, ale co se nestalo… Já si jaksi blbě nařídil budík. Zbudil mě až telefon našeho Náčelníka (který mne mimochodem vyzvedával) s dotazem kde vůbec sem, že už na mě nějakou chvíli čeká. Okamžitě jsem se omluvil a rozespalým hlasem slíbil brzký příchod.
Po doběhnutí na zastávku, ještě s krajícem chleba v ruce, jsme s Náčelníkem vyrazili směr Ivanovice na Hané, kde nás už netrpělivě vyhlížel Mara – hlavní zásobovač pro modeláře na Vyškovsku. Byli jsme domluveni, že pojedeme s Marem (ten přece nejede jako modelář, ale jako PAN podnikatel). Nastoupili jsme tedy do auta a vyrazili směr Vyškov, pro posledního spolucestovatele Honzu od kluků z Falkonu. Honza nás už očekával, a po vysvětlení, proč jedeme později odvětil, že to jaksi očekával. Nic už tedy v tento okamžik nebránilo tomu vyrazit směr Praha. O cestě Vám snad moc povídat nemusím – ten tankodrom jménem D1 znají snad všichni.
Zhruba kolem 10 hodiny (pokud se nepletu, paměť mi už moc nesloží) jsme dorazili do Prahy před výstaviště v Letňanech. Celý rozlámaní a ztuhlí jsme se vyhrabali z auta a pomalu zamířili ke vchodu, kde jsme zakoupili lístky.
Po zakoupení lístku jsme se vydali za hlavní atrakcí – výstavou modelů. Pro upřesnění nebyly na výstavišti pouze modeláři, ale pavilon, kde byli hračky pro děti, anebo pavilon, kde byly počítačové hry a herní konzole kde měli velice pěkné hostesky.
Naše skupinka tedy vešla do pavilonu s modelářskou tématikou. Po dohodě v kolik a kde se sejdeme, nastalo částečné rozpuštění naší skupinky – Mara šel zjišťovat informace důležité pro jeho business. Já, Náčelník a Honzík jsme zůstali pohromadě. Postupně jsme si prohlédly celou expozici. Mě osobně nejvíce zaujala expozice historických modelů, dále pak expozice papírových modelů a také velice propracované umělé město, kde jezdili bagry a různé nákladní vozy a v neposlední řadě také Offroad dráha s maketami modelů aut v měřítku 1:10. Líbila se mi i to, že si člověk mohl pořádně prohlédnout a sahat model, ještě předtím než si ho koupí. Toto se nádherně osvědčilo, když si kolega Mara prohlížel letadlo, které se mu předtím na e-shopu líbilo. Dále byli k vidění jak vrtulníky, tak dnes oblíbené coptery. Samozřejmostí byli i obří makety letadel a dále pak velká účast lodních modelářů.
Samozřejmě sem navštívil i ostatní pavilony. Prohlédl jsem si plastové hračky Bruder, objevil znovu obnovení výroby legendární Tatry 148 na písek, navštívil jsem samozřejmě i stánek s výrobou historických plechových modelů na klíček – já osobně moc neznal, avšak Náčelník zavzpomínal na svá dětská léta.
Ani nám to tak nepřipadlo a den utekl hrozně rychle. Samozřejmě se nemusíte bát o to, že bychom umírali hlady a žízní – gastronomické zázemí bylo pestré, dokonce jste sem tam narazili i na velice pěkné hostesky. Abych však nezapomněl, musím zmínit i pomoc modelářů nadaci Pomozte dětem, kdy na svých vozech vozili pokladničky a dělali takovou malou spanilou jízdu, kdy vlastně jezdilo několik vozů v řadě za sebou. Objevili se zde i pánové z prvního modelářského pořadu pro modeláře – RC TV, a zahlídl jsem i známe obličeje prodavačů od Reichard modelsport.
Těžko popisovat dojmy a pocity z výstavy. Dle některých je prý výstava Model Hobby v úpadku. Můžu dát za pravdu jen tomu, že si mi zdálo poněkud málo vystavovatelů. Atmosféra a hojnost návštěvníků vypovídala opačně. Závěrem tedy dodám, že já si výstavu užil. Načerpal jsem zde i spoustu inspirace a poznal spoustu nových lidí a kamarádů. Pokud příští rok bude výstava opětovně, a náš klub bude pořádat zájezd, pojedu znova.

Pár fotek z akce naleznete zde:
https://argo22.rajce.idnes.cz/Model_Hobby_2013/